Jdi na obsah Jdi na menu
 


Informace pro rodiče

31. 8. 2020

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re: Stírací tabulky - k vypůjčení

(Marta Vankova, 5. 11. 2020 21:19)

Díky, bude se hodit.

Úkoly na 6. 11.

(Daniela Švejdová, 5. 11. 2020 13:34)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Čistý list papíru
PSŽA, s. 20
ŽA, s. 15
(+ nacvičujeme na písmenko i)

M
Uč. s. 40/ 1 – budeme se učit psát nulu – poproste rodiče o přečtení básničky k číslici NULA. Nula je divná, až se s ní budeme učit počítat, zjistíme, že se na výsledku nic nezmění. I tak je ale v matematice důležitá a musíme se jí naučit hezky psát…
Kdo už umí krásně psát nuly, zopakuje si sčítání do pěti – uč. s. 39/ 4 a 5

Psaní
Píšeme malé psací i, í – s. 4 a první dva řádky na s. 5
Prázdný papír – trénujeme šikmou čáru zleva dole doprava nahoru, pak i zátrh – shora dolů, pak oblouček a zpátky vpravo nahoru, nakonec nezapomeneme na tečku – viz. odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=WjnsMJ0er_k
Na s. 4 obtáhnout každé písmeno několikrát pastelkou (klidně i 10 x), až si budou děti jisté, přejdou na s. 5 a snaží se co nejpečlivěji napsat 2 řádky písmenka i

Kdo nebyl dnes (6. 11.) na videu, pošle mi fotku:
ŽA – s. 15 – číst znovu věty, hlavně dokola trénovat slova s uzavřenou slabikou – SEM, LES, SÁL, OSEL, MÁM, …
PSŽA – s. 20/ 1, 2, 3 (už byste měly mít ze včera) a dnes i cv. 4

Informační schůzka

(Daniela Švejdová, 5. 11. 2020 12:33)

Informační schůzka proběhne v pondělí 9. 11. od 11 hodin přes aplikaci ZOOM.
Nemám pro vás žádné hromadně předávané informace, jen pokud potřebujete si nechat poradit ohledně výuky vašich dětí, přijďte.
Hezký zbytek týdne.

ZOOM odkaz

(Daniela Švejdová, 4. 11. 2020 13:41)

Posílám znovu odkaz na ZOOM:

https://us04web.zoom.us/j/8344922663?pwd=Q3UzcHRoeStaUG5hMXZQOXBQWVNnZz09

ID: 834 492 2663

Heslo: 654123


Úkoly na 5. 11.

(Daniela Švejdová, 4. 11. 2020 10:43)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Matematika, s. 39

ČJ
Nacvičujeme čtení slov a vět se souhláskami s M, L a S – ŽA, s. 15 (věty dole), PSŽA, s. 20/ 5 (znovu klidně i cv. 3 a 4) – děti mají pořád největší potíže se čtením slov s uzavřenou slabikou (sám, mám, osel, Sam, sem, mám), ty se snažíme postřehovat celé, tj. slova se naučit zpaměti a číst celé, aby je poznaly a rovnou přečetly.
U cvičení 3 a 4 můžou šikovní čtenáři i vymýšlet věty, které obsahují dané slovo – SAMA (Dnes jsem poprvé doma sama.)

Prvouka
Podzim na poli, uč. s. 17
cv. 1 – můžete se bavit s dětmi i tom, které plodiny lidé pěstují na poli, co vykonáváme na poli na podzim (orba, setí ozimů), popř. si popovídat, jaké hry děti mohou na poli hrát, či jaké hrály dřív (pouštění draka, pečení brambor), můžete se jít, až bude pěkně, podívat na nejbližší pole ve vašem okolí
cv. 2 – před vypracováním úkolu si jako motivaci lze pustit pohádku Fr. Hrubína „Kuřátko a obilí“ (děti pak mohou vyjmenovat druhy obilí, které se v pohádce objevily)
Odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=DS63Qz_r1lU

Kdo nebyl dnes (5. 11.) na videu, pošle mi fotku:
učebnice Matematika, s. 39/ cv. 1, 2, 3, 6

Kreativní hrátky

(Daniela Švejdová, 4. 11. 2020 9:44)

Paní družinářky nabízí dětem možnost setkávání a tvoření přes aplikaci ZOOM. Více info v sekci Aktuality.

Úkoly na 4. 11.

(Daniela Švejdová, 3. 11. 2020 19:32)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:

Penál
Čistý list papíru
ŽA – s. 15
PSŽA – s. 20
(+ si povídáme o práci na zahradě)

M
Počítáme do pěti – opět jako v pondělí mohou děti po přečtení zadání pracovat samostatně
Uč. s. 38 – mohou si vybírat pořadí cvičení
cv. 1 – na míse jsou tři jablíčka, přidáme jedno, kolik jablíček je na míse? 3 + 1 = 4
cv. 2 - doplň číselnou řadu
cv. 3 – prostorové vnímání
Cv. 4 a 5 – opačné zadání, jednou doplňují příklad, jednou kuličky na počítadle
cv. 6 – logické myšlení – řada 112211221122…

Psaní
Píšeme malé psací e, é, trénujeme psaní číslic 1 – 5
Před začátkem práce si děti zacvičí, stoupnou si a rukou píšou malé psací e (od pasu vlevo dole až k hlavě a zase zpět, několikrát za sebou), stejně poté napíšou do vzduchu i číslice 1 – 5.
Písanka II – s. 3 (poslední řádek), s. 27 – 31 (také poslední řádky)

Kdo nebyl dnes (4. 11.) na videu, pošle mi fotku:
ŽA – s. 15 – číst znovu věty, hlavně dokola trénovat slova s uzavřenou slabikou – SEM, LES, SÁL, …
PSŽA – s. 20/ 1, 2, 3 (už by měly mít ze včera) a dnes i cv. 4




AJ 10. týden

(Daniela Švejdová, 2. 11. 2020 14:33)

Úkoly na 3. 11.

(Daniela Švejdová, 2. 11. 2020 13:30)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Matematika, s. 37 (cv. 4 je dobrovolné, nebudeme dělat při videu, doporučuji s dětmi ve volné chvilce udělat, procvičí si nejenom matematiku, ale i stříhání nůžkami)
(opakujeme čtení slabik a slov se souhláskami M, L, S a poznáváme stromy)

ČJ
Opakujeme slabiky a slova se S:
PSŽA – s. 20/ 1, 20/ 3 – cvičení 3 jsme začali číst včera na společné on-line hodině, děti pomyslně skáčou z jednoho žebříku na druhý (tj. z jedné slabiky na druhou), když se jim t povede, mohou si mezi žebříky natáhnout lano (udělat oblouček)…
ŽA – s. 15 dole – čteme věty a slova, co umíme přečíst, napíšeme pod větou velkými tiskacími písmeny. Dětem budou dělat při čtení problém slova les, sůl, osel, Sam, Ola, Emil, Ela – připomeňte jim, že čteme po slabikách, musíme vždy přečíst celou slabiku naráz, tj. o – sel, les (budeme procvičovat znovu zítra na videu)

Prvouka
S dětmi si zopakujeme na videu poznávání stromů a dělení na listnaté a jehličnaté.
Pokud vidíte, že dětem poznávačka nejde, můžete při povolené zdravotní procházce poznávat stromy ve vašem okolí…
Podzimní práce na zahradě – uč. s. 18/ 2 a, b – popovídejte si dětmi, jaké nářadí se používá na zahradě, jaké nářadí vlastníte vy, pokud máte zahradu doma, nebo u příbuzných, děti by už měly pomáhat – zítra ráno na videu se jich zeptám, jak pomáhají na zahradě (měly by říct určitě 2 – 3 věty).

Kdo nebyl dnes (2. 11.) na videu, pošle mi fotku:
Matematika, uč. s. 37 (cv. 4 je dobrovolné, doporučuji s dětmi ve volné chvilce udělat, procvičí si nejenom matematiku, ale i stříhání nůžkami)


Další kopie na procvičování čtení - souhlásky M, L, S

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 22:29)

www.uschovna.cz/zasilka/EJKNI3REX3RHED6V-K97

Nový odkaz na video - malé psací e

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 21:38)

https://www.youtube.com/watch?v=bNJU1i7NRW4

Úkoly na 2. 11.

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 21:31)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:

Penál
PSŽA, s. 20
Opakujeme čtení slabik a slov se souhláskami M, L, S

M
Procvičujeme sčítání do pěti, porovnávání, geometrické útvary
Jako názornou pomůcku lze použít počítadlo či dvě barvy tužek apod.
Uč. s. 36 – nechte děti, ať po přečtení zadání pracují samostatně. Cvičeni mohou řešit v libovolném pořadí.
Děti by měli mít splněná za těch předprázdninových 8 dní distančního vzdělávání všechna cvičení od s. 29 – 35.

Psaní
Dneska začneme s psaním písmena malého psacího e – nezapomeň, abys hezky seděl(a) a tužku držel(a) jako letadélko, co chce ulétnout…
Připravte si Písanku II na s. 3 (úplný začátek) a čistý papír A4 – koukněte se na video:
https://video.search.yahoo.com/search/video?fr=mcafee_uninternational&p=n%C3%A1cvik+mal%C3%A9ho+e+video#id=1&vid=ce8f8efc27c72127450db089bac8ab93&action=click a nacvičuj psaní malého psacího e na papír, pak si pomalu doplň do písanky 3 řádky, nejprve dokola obtahuj malé psací e – můžeš i ořezanými pastelkami, ale negumuj, ať to hezky vypadá

Kdo nebyl dnes (2. 11.) na videu:

Čteme slabiky a slova s M, L a S – PSŽA – s. 16, 18, 20,určitě můžete číst i z kopií

Týdenní plán č. 10 – 2. 11. – 6. 11. 2020

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 21:19)

Český jazyk
Hláska a písmeno S – opakování
Procvičování čtení slabik a slov se souhláskami M, L a S
ŽA – s. 15
PSŽA – s. 20
Kopie se slabikami, slovy a větami se souhláskami M, L a S – k vytištění též na úschovně
Písanka 2 – uvolňovací cvičení, nácvik fyziologického úchopu – malé psací e, é, i, í

Matematika:
Sčítání do pěti, rozklad čísel, číselné osa, číslice 0
- učebnice - s. 36 - 40

Prvouka:
- podzim na poli (s. 17)
- pomáhám na zahrádce (s. 18)


Dobrý den, ahoj,

zdravím vás po prázdninách, doufám, že jste si, děti, pořádně odpočinuly a jste připravené na další nové vědomosti – určitě ano, tento týden začneme se psacími písmenky, budeme počítat do pěti v různých druzích příkladů a zdokonalíme se ve čtení slabik se souhláskami S, L, a M, i slov a vět.

Vážení rodiče,

tento týden se nadále s dětmi budu potkávat u videa – kluci opět v 9:00 h, děvčata v 10:00 h – na střídačku čeština a matematika, přibude i krátké procvičování psacích písmenek a trochu povídání o podzimní přírodě. Úkoly na další den budou vždy den dopředu na stránkách.

Prosím o omluvu dopředu na mail, pokud se dítě z jakéhokoliv důvodu videa nezúčastní. Kdo nebude u videa, pošle mi vždy fotku samostatné práce za příslušný den.

Děkuji, buďte zdraví a mějte trpělivost


Poděkování

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 15:17)

Vážení rodiče,

musím vám strašně moc poděkovat, jak zodpovědně jste přistoupili k pomocí s distanční výukou vašich prvňáčků. Máte můj velký obdiv.
Děti jsou při on-line hodinách velmi šikovné, moc je chválím. Doufám, že se brzy uvidíme všichni zpátky ve škole, přítomnost v kolektivu je pro prvňáky (a nejen pro ně) nenahraditelná.

Nechte o prázdninách děti odpočinout, prosím vás jen o jedno, DENNĚ 10 MINUT ČTĚTE – cokoliv – živou abecedu, kopie, knížky obrázkového čtení, časopis Sluníčko, vřele doporučuji od firmy Brain – Box hru Abeceda (po zkušenosti s vlastními dětmi). Můžete dětem pustit na youtube i seriál Od Andulky po žížalu...
Matematiku zařazujte nenásilně v rámci běžných denních činností…

Hezké prázdniny a zůstaňte zdraví.


Re: Poděkování

(Marta Vankova, 22. 10. 2020 22:46)

Ja mam radost, ze to deti zvladaji a zda se, ze on-line vyuka je bavi. Snad se zase brzy setkaji. A do te doby to spolu vsichni nejak zvladneme

Úkoly na 23. 10.

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 15:14)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
PSŽA, s. 19

M
Rozkládáme číslice – vezměte si 2, 3, 4, 5 čtverečků čokolády (bonbónů) a rozkládejte různě na dvě hromádky, na každé hromádce musí něco být. Po splnění úkol snězte!
uč. s. 35/ cv.1 dodělat a 2 (Jak rozložíš na dvě hromádky tak, aby na každé hromádce něco bylo? – tím vyrušíte variantu s nulou, u domečků můžete motivovat děti tak, že na každém patře bydlí ve dvou pokojích tolik lidí, kolik je číslo napsané na střeše).
Děti by měli mít splněná za těch 8 dní distančního vzdělávání všechna cvičení od s. 29 – 35.

PRV
Ovoce a zelenina – připravte si všechny druhy ovoce a zeleniny, co máte doma.
Roztřiďte na ovoce a zeleninu.
Pomozte dětem s nakrájením vybraných druhů a udělejte si vitamínový talíř (v této době jsou vitamíny na posílení imunity velmi důležité).
Uč. s. 14/ 1
Dobrovolný úkol: můžete i nechat děti vystřihnout hry s ovocem a
zeleninou na s. 19 a zahrát si je o prázdninách

Psaní
Písanka 1 – děti ještě v první písance nemají vyplněné některé řádky – vyberte si a můžete 3 – 4 doplnit (dobrovolný úkol), úplně mi ale stačí, když si dítě bude kreslit (tužka, pastelka) a vy dohlédnete na správný úchop a posez. Děti začne v daleko větší míře písanka bavit, až začnou psát písmenka…

Kdo nebyl dnes (23. 10.) na videu:
Čteme v ŽA – s. 15 - slabiky
PSŽA, s. 19


Podzimní výtvory

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 8:39)

Děkuji všem, co mi poslali podzimní výtvory dětí nebo i celé rodiny :-), zítra ukážu všem dětem fotky při videohodině.

Úkoly na 22. 10.

(Daniela Švejdová, 21. 10. 2020 13:51)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Učebnici matematiky na s. 35

ČJ
Čteme slabiky se S
PSŽA – s. 19/ 4 – rozcvička – čti písmenka – pokud přečteš správně, obrázek vybarvi
Na pamatováka: řekni co nejvíce slov začínajících na hlásku S
ŽA – čti slabiky na s. 15 nahoře a ty slabiky, co jsi pod nimi napsal(a)
PSŽA – 19/ 3, 20/ 1 a 2 – spojuj slabiky

Psaní
Písanka 2 - trénujeme psaní číslic 1, 2, 3, 4, 5 – na s. 31, 30, 29, 28, 27 – děti si napíšou vždy jeden řádek číslic – nejprve obtáhnout číslici na začátku řádku, pak pomalu a pečlivě psát (neškrtat, negumovat, pokusit se nepřetahovat linky) – stejné jako v úterý – zkuste porovnat, zda už jim to jde líp (mělo by)

Kdo nebyl dnes (22. 10.) na videu:

Matematika, s. 35 - rozklady čísel (hodí se hádanky typu: Myslím si číslo, když k němu přičtu1, dostanu číslo pět. Které číslo si myslím?)


Úkoly na 21. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 21:42)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
ŽA, s. 15
PSŽA, s. 19

M
Rozcvička – oprav chyby v součtu (ve výsledku) – 31/ 4 (3. a 4. sloupec)
34/ 3 a 4 – ukazuj si na číselné ose a počítej (děti včera skákaly na videu jako žabky)
34/ 5 – pokud spočítají, mohou si vybarvi vpředu na drakovi další mašličku (pro názornost použijte počítadlo, různé pastelky, sčítat můžete např. kousky ovoce a pak je sníst, …)
Další příklady z matematiky najdeš v dnešním učivu prvouky

PRV
Venku bude dneska krásně, můžete si dát názornou hodinu v přírodě – třídění stromů na listnaté a jehličnaté (trochu jsme s dětmi třídily už na naší společné vycházce, než nám zavřeli školu, měly by už vědět), trochu povídání o houbách (ve škole se plno dětí pochlubilo, že houby sbírá) a lesních zvířátkách – doma si pak děti vyplní v uč. s. 14 a 15 – je to i trochu procvičování matematiky.

Kdo nebyl dnes (19. 10.) na videu:
ŽA, s. 15 – čteme slabiky, zkoušíme psát slabiky s písmenkem S
PSŽA, s. 19/ cv. 4, 2, 3


Úkoly na 21. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 21:41)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
ŽA, s. 15
PSŽA, s. 19

M
Rozcvička – oprav chyby v součtu (ve výsledku) – 31/ 4 (3. a 4. sloupec)
34/ 3 a 4 – ukazuj si na číselné ose a počítej (děti včera skákaly na videu jako žabky)
34/ 5 – pokud spočítají, mohou si vybarvi vpředu na drakovi další mašličku (pro názornost použijte počítadlo, různé pastelky, sčítat můžete např. kousky ovoce a pak je sníst, …)
Další příklady z matematiky najdeš v dnešním učivu prvouky


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32

následující »